Marketing zorgt ervoor dat uw bedrijf een gezicht krijgt, een herkenbaar plaatje, een goed gevoel.
Zo zorgt u ervoor dat uw Online Representatie versterkt wordt, door gebruik te maken van goede Marketing Technieken en Tools.
Marketing Technieken
Een aantal goede marketing technieken en tips zijn:
- Consistentie, plaats regelmatig nieuwe informatie in de Media (website, social media, …).
Zo heeft een potentiele klant uw product misschien vandaag helemaal niet nodig, maar morgen wel. Als u al een fundament heeft gelegd door uw marketing zal deze bezoeker eerder geneigd zijn om te converteren naar een klant. Ook is aanwezigheid op meerdere platformen erg handig, zo kan het zijn dat u geen fan bent van een bepaald Social Media platform, maar hier kunnen zich echter wel potentiele nieuwe leads bevinden. - Plaats content (inhoud) die relevant is en werkelijk interessant is voor mensen.
Goed geschreven teksten die makkelijk lezen en eenvoudig te begrijpen zijn, beloon mensen ook met plaatjes. Mensen zijn visueel ingesteld en de juiste plaatjes kunnen mensen aansporen om meer te willen lezen, ook helpen ze om je verhaal duidelijker te vertellen. - CTA (Call-To-Action), spoor mensen aan om iets te doen met wat ze zojuist gelezen hebben.
Informatie geven aan mensen is niet voldoende, spoor ze aan om actie te ondernemen. Zo kunt u bijvoorbeeld doormiddel van een webformulier ebooks, folders, kortingsbonnen e.d. verspreiden. Ze dienen dan wel eerst hun gegevens in te vullen, het resultaat, u heeft een nieuwe Lead (of prospect).
Marketing Tools
Met goede gereedschappen worden kunstwerken gerealiseerd:
- Goede Software, technische vooruitgang helpt u meer te doen met minder tijd.
Met de juiste software kunt u zich volledig focussen op uw content, zo moet de software waar u gebruik van maakt gebruiksvriendelijk zijn, en u helpen om meer te realiseren in minder tijd. - Statistieken & Rapportages, inzicht in uw prestaties helpen u om uw koers bij te stellen.
Als u weet hoeveel bezoekers uw website heeft, welke pagina’s ze bezoeken, waar ze naar gezocht hebben, en onder welke categorie ze vallen, dan helpt dit u om uw prestaties te bepalen. Denk hierbij ook aan conversie ratio’s van webformulieren, hoe vaak is een formulier bekeken en ingevuld. De conversie van Bezoeker naar Klant helpt u juist met een Return On Investment.
Online Representatie
Online representatie hangt dus af van:
- Goede Marketing Technieken
- Goede Marketing Tools
Deze 2 onderdelen zijn cruciaal, wij kunnen u helpen met de Tools (software).
Wij, een Online Marketeer, of een Online Marketing Bureau kunnen u helpen met het toepassen van de juiste Marketing Technieken.
Wilt u ook graag uw Online Representatie verbeteren?
Neem contact met ons op, dan helpen wij u verder.