Wat is Return on Investment (ROI)?

Bij Return On Investment (ROI) verdient u uw investering terug, en houdt u winst over van uw investering.

Hier bestaat een formule voor, het ROI principe is van toepassing op elke investering die u doet.
U gaat er hierbij van uit dat uw investering zich uiteindelijk terug verdient.

ROI Formule:

roi-formule

ROI Praktijk Voorbeeld:

roi-voorbeeld

  1. Aan de hand van het praktijk voorbeeld kunt u zien dat u €500 geïnvesteerd  heeft in uw Inbound Marketing.
  2. U genereert uit deze investering doormiddel van conversie van Bezoekers naar Klanten, nieuwe inkomsten, €1000.
  3. €1500 – €500 = €1000 winst uit uw investering.
  4. €1000 / €500 = 2
  5. Uw ROI percentage kunt u berekenen door voorgaande uitslag met 100 te vermenigvuldigen.
    2 x 100 = 200%

Aan de hand van uw ROI percentage,  kunt u de prestaties van uw Inbound Marketing bepalen.
Aangezien het ROI percentage hier 200% bedraagt, kunt u er zeker van zijn dat de investering in uw Inbound Marketing absoluut doeltreffend is geweest!

Hoe hoger het ROI percentage, hoe meer u heeft verdiend aan uw investering.
Pas bij een Negatief ROI percentage heeft u verlies geleden aan uw investering.
prestatie-gerichte-websiteWilt u meer weten over hoe u een presterende website met een goede Return on Investment kunt realiseren?

Neem contact met ons op, wij helpen u graag verder.