Wat is Return on Investment (ROI)?
Bij Return On Investment (ROI) verdient u uw investering terug, en houdt u winst over van uw investering.
Hier bestaat een formule voor, het ROI principe is van toepassing op elke investering die u doet.
U gaat er hierbij van uit dat uw investering zich uiteindelijk terug verdient.
ROI Formule:
ROI Praktijk Voorbeeld:
- Aan de hand van het praktijk voorbeeld kunt u zien dat u €500 geïnvesteerd heeft in uw Inbound Marketing.
- U genereert uit deze investering doormiddel van conversie van Bezoekers naar Klanten, nieuwe inkomsten, €1000.
- €1500 – €500 = €1000 winst uit uw investering.
- €1000 / €500 = 2
- Uw ROI percentage kunt u berekenen door voorgaande uitslag met 100 te vermenigvuldigen.
2 x 100 = 200%
Aan de hand van uw ROI percentage, kunt u de prestaties van uw Inbound Marketing bepalen.
Aangezien het ROI percentage hier 200% bedraagt, kunt u er zeker van zijn dat de investering in uw Inbound Marketing absoluut doeltreffend is geweest!
Hoe hoger het ROI percentage, hoe meer u heeft verdiend aan uw investering.
Pas bij een Negatief ROI percentage heeft u verlies geleden aan uw investering.
Wilt u meer weten over hoe u een presterende website met een goede Return on Investment kunt realiseren?
Neem contact met ons op, wij helpen u graag verder.